1. Представи се на нашите читатели и разкажи как започна да се занимаваш с трениране и консултации?

Казвам се Анди. Израснал съм в Бирмингам, Англия, но се преместих в Япония когато бях на 21 години и завърших университет. Дойдох, защото исках да тренирам карате една година, преди да започна „истинска работа”, но в крайна сметка останах и съм тук вече 10 години. Всъщност започнах да се занимавам с трениране случайно. Видях как много хора тук остават измамени и исках да направя нещо по въпроса, затова стартирах уебстраница и се опитах да разкажа на хората колко е важно да се храниш и тренираш правилно, вместо да попадаш в ръцете на продавачите на добавки. На хората им хареса написаното и започнаха да питат за тренировки и консултации. Това се случи преди 4 години. Сега има 2 сайта –  Rippedbody.jp  на английски и AthleteBody.jp  на японски. Вторият е най-популярният сайт за фитнес информация в Япония.

Анди Морган е онлайн персонален треньор. Той помага на клиентите си да станат много релефни без обичайните глупости.Точно заради това той е един от най-добрите експерти в индустрията.
Анди Морган е онлайн персонален треньор. Той помага на клиентите си да станат много релефни без обичайните глупости.Точно заради това той е един от най-добрите експерти в индустрията.

2. Защо ти и останалите консултанти-диетолози препоръчвате приемането на толкова много протеини?

Протеинът е жизнено важен за изграждането на мускулите – ако не ядете достатъчно, ще подбиете усилията си в залата. Той е изключително важен за запазването на мускулната маса при калориен дефицит. Освен това той е най-засищащият макронутриент, което значи, че е добре да ядете повече от него, когато сте на диета.

3. Защо плодовете и зеленчуците са толкова важни?

Заради микронутриентите и фибрите. Всеки дългосрочен недостиг на микронутриенти води до здравословни проблеми. Ето един хубав цитат от диетолога и колегата Алън Арагон:

„Не е преувеличение, че неправилното хранене с приемане на комбинирани добавки си остава неправилно хранене. Съществуват множество биологично активни и полезни вещества в матрицата на храните, които не присъстват и никога няма да присъстват в мултивитамините/минералите в добавките.

Важно е когато мислите за микронутриентите, да не включвате само основните витамини и минерали, а да имате предвид и фитонутриентите и зоонутриентите – вещества, които не са класифицирани като витамини или минерали, но които могат да оптимизират здравословното състояние и да предотвратяват заболявания. Ето защо приемането на разнообразна храна, включваща всички групи храни, е важна за покриването на всички основни микронутриенти.“

Фибрите са чудесен начин да поддържаме червата си здрави, помагат ни за храносмилането, предпазват ни от болезнените преживявания в тоалетната и ни помагат да се чувстваме сити.

4. Могат ли хората на диета да хапват сладолед и пица?

Да. Калорийният баланс е най-важен.

5. Бизнесът с хранителни добавки е огромен, но хората не стават по-здрави и по-слаби. Защо?

Не е възможно да компенсирате неправилното хранене с добавки. Но това, че ставаме по-богати, за съжаление ни прави и по-мързеливи, а човек винаги търси най-лесния път, поради което винаги ще има хора, продаващи мечти в шише с хапчета.

6. Кои упражнения променят физическото състояние на човека най-драстично и защо?

Дългите комбинирани движения, защото при тях работят най-много мускули в тялото – клек, мъртва тяга, военна преса, лежанка. Ако си осигурите добре балансирана изолация или програма с използване на машини, можете да постигнете подобен ефект, но това няма да е най-ефективният подход да го направите.

7. Какво мислиш за всички стабилизиращи упражнения, ако човек иска да изглежда добре и да е здрав?

Всички комбинирани движения имат и стабилизиращ елемент, иначе гърбът ви ще се счупи, когато например правите клек, мъртва тяга или военна преса. Така че, освен ако нямате изкривявания или други проблеми, не бих се притеснявал особено много за това.

8. Защо хората се плашат толкова от свободните тежести? Жените не искат големи мускули, а мъжете се страхуват да не се контузят.

Жените са лъгани през целия си живот от глупостите, които четат в списанията. До голяма степен се отказах от тази битка преди години и се фокусирам само върху помагането на мъже. Не мисля, че мъжете се страхуват от свободните тежести – те най-често нямат желание да се занимават с това, защото не знаят как – липсват квалифицирани инструктори, които да им покажат, и много хора се страхуват, че ще изглеждат смотани в препълнената зала.

9. Може ли някой, който прави много кардио упражнения, да яде каквото поиска, без да обръща внимание на количеството храна, което консумира?

Мислете за колата си. Ако я карате много, можете да зареждате много гориво в нея, но няма как да заредите безкрайно количество, защото то ще прелее. Същото се случва и с тялото, само че резервоарът не прелива, а просто напълняваме. Ако тренирате наистина много (независимо дали кардио, тежести или просто заради работа с висока физическа активност), ще се нуждаете от много висок прием на енергия. Това може да ви изглежда като да можете да ядете какво си поискате, защото е трудно да изядете повече, отколкото се нуждаете, но действителността изглежда по-различна.

Целта на Анди е да постига изключителни резултата с клиентите си.
Целта на Анди е да постига изключителни резултата с клиентите си.

Може да намерите Анди на RippedBody.jp. Това е едно от малкото добри места за качествена информация относно храненето и тренирането.