” Започнах да тренирам с Васко Наумов в началото на август, 2013 г. Към този момент тежах 93 кг. при ръст 181 см. и имах история от над 10 години без редовно физическо натоварване и седящ начин на живот. Хранех се основно със сирена, салати, редовно бързи закуски: бургери, пица и други варианти на любимата ми храна – хляб. В началото на тренировките научих за високо-мазнинната, ниско-въглехидратна диета (ВМ-НВД). Противно на очакванията, имах хронично ниско кръвно и ниска кръвна захар, също и много нисък холестерол и преминаването рязко към нея не беше възможно заради силно влошаване на симптомите. Прехода стана за около месец и не беше лесен, защото се наложи да включа в менюто и доста повече месо, което не обичам по принцип.

Първите ми тренировки бяха най-трудни, първо защото бях, а и все още съм ;( тежък пушач, и, второ, заради липсата на редовно физическо натоварване за дълъг период от време. Спомням си как след тренировка се качвах в колата и не смеех да потегля от страх да не припадна докато карам. С редовните тренировки и контрол на храната бързо започнах да намалявам излишните килограми, но към 6-тия месец бях напълно наясно, че трябва да започна да променям ВМ-НВД… Това определено не беше менюто, което ми понася – всяка поредна порция бекон, пържола или дробчета ставаше все по-трудна за консумация. Тогава отново започнах да включвам “забранените” храни като хляб, картофи и баница в менюто, но много по-контролирано от преди.

Към пролетта на 2014-та година вече се бях разделил с 8 от излишните килограми. Някъде тогава тренировките се превърнаха в установен навик и започнаха да отшумяват кризите на ниска захар и кръвно след натоварване. До пролетта на 2015-та основната работа беше фокусирана над подобрение на резултатите и развиване на някои от чисто новите ми умения като набирания и лицеви опори.

През пролетта на 2015-та отново промених диетата и започнах да се фокусирам основно върху качеството и разнообразието като през целия период телесното тегло продължава да намалява и днес е 76 кг.”

По-добро здраве благодарение на силови тренировки и добавяне на цели храни.

Постижения и резултати

  • свалени 17 килограма за период от 2 години
  • клек: от 40кг за 5 повторения на 130кг за 5 повторения
  • военна преса: от 20кг за 5 повторения на 40кг за 5 повторения
  • мъртва тяга: от 50кг за 5 повторения на 140кг за 5 повторения
  • набиране: от 0 повторения на 5 повторения с 10кг допълнителна тежест